Friggs och Vasaloppet inleder samarbete
Friggs, som är känt för sitt sortiment av hälsosam mat, dryck, vikt- och sport produkter samt hälsopreparat inom dagligvaruhandel och servicehandel, har tecknat ett samarbetsavtal med Vasaloppet.
Hon fortsätter:
– Vår ambition är att skapa ett långsiktigt samarbete mellan Friggs och Vasaloppet för att göra kopplingen mellan våra verksamheter ännu mer tydlig.
Friggs är marknadsledande på den svenska dagligvaruhandeln inom hälsopeparat och sportprodukter samt riskakor och örtte.
Nu har Friggs en ambition att etablera sig inom de övriga nordiska länderna.
– Vår förhoppning är att samarbetet med Vasaloppet ska bidra till att göra Friggs till ett väl ansett varumärkare även utanför Sverige eftersom Vasaloppet redan är ett väl populärt evenemang i de övriga nordiska länderna, säger Matilda Jönsson.
Inom Vasaloppet finns också en förväntan inför det kommande samarbetet:
– Friggs marknadsför produkter som vi tror passar vår målgrupp väl. Vi vänder ju oss till om människor som har en aktiv livsstil, säger Anna Hanspers, sponsor och försäljningschef på Vasaloppet.
Hon fortsätter:
– Vi tycker också att det är roligt att Friggs också vill vända sig till våra yngre deltagare genom att de valt att också gå in som sponsor i UngdomskortVasan.