Vasaloppet och Stadium förlänger samarbetet

Av langd • 21.11.2017

Nu har Vasaloppet och Stadium, Sveriges största sportkedja, förlängt sitt samarbetsavtal fram till och med 2023.
– Stadium är en viktig partner för Vasaloppet och det betyder mycket för oss att en huvudsponsor väljer att fortsätta med ett så här långsiktigt samarbete, säger Eva-Lena Frick, vd på Vasaloppet.

Nu har Vasaloppet och Stadium, Sveriges största sportkedja, förlängt sitt samarbetsavtal fram till och med 2023.
– Stadium är en viktig partner för Vasaloppet och det betyder mycket för oss att en huvudsponsor väljer att fortsätta med ett så här långsiktigt samarbete, säger Eva-Lena Frick, vd på Vasaloppet.

Stadium har varit en av Vasaloppets huvudsponsorer sedan 2001. Det nya avtalet gäller från och med 2019 till och med 2023 och omfattar bland annat en utveckling av satsningen på Barnens Vasalopp skidor, cykel och löpning.

– Det är med stolthet vi förlänger samarbetet med Vasaloppet. För Stadium är det viktigt att vara med i sammanhang där vi får möjlighet att inspirera många människor till det aktiva livet och det gör vi verkligen i detta samarbete. Tillsammans med Vasaloppet ser vi fram mot att finnas där för deltagarna och underlätta deras resa mot Mora, säger Karl Eklöf, vd Stadium Group.

Målet med samarbetet för Stadium är, och har alltid varit, att bidra till att inspirera människor till ett aktivt liv och att fler ska ta chansen att springa, cykla eller skida den klassiska sträckan mellan Sälen och Mora. 

– Stadiums mission att aktivera världen rimmar väl med Vasaloppets målsättning att vara en motor för folkhälsa och föreningsliv. Vi har högt uppsatta mål framför oss att öka antalet deltagare under Vasaloppets sommarvecka till vårt 100 års jubileum 2022 och är övertygade att Stadium kommer att hjälpa oss på den resan, säger Eva-Lena Frick.

Förutom olika aktiviteter under Vasaloppets vinter- respektive sommarvecka kommer samarbetet att synas i Stadiums butiker och på stadium.se inför och under de kommande loppen. Inför både vinter- och sommararrangemangen bygger Stadium upp butiker på plats i Mora och Sälen vilket ökar servicen till de nära 100 000 anmälda deltagarna. Sedan 2017 har dessutom en butik byggts upp på startplatsen i Oxberg där deltagarna kan sista minuten-handla utrustning som glömts eller gått sönder. Stadium närvarar också med vätskekontroll i Gopshus under både vinter- och sommararrangemanget där ett hundratal personer hejar fram deltagarna de sista 2,5 milen ner mot målet i Mora. 

– Vi är väldigt glada att samarbetet fortsätter. Stadium har en viktig roll för att hjälpa våra deltagare att komma väl förberedda till sitt lopp, både med kunskap, utrustning och inspiration, säger Eva-Lena Frick.

Show sharing buttons

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

MEST LÄSTA

Fler artiklar

  • Så gick det för skidåkarna i Lidingöloppet

    Sol, strax över tio grader och vindstilla. Det var förutsättningarna när 60:e upplagan av Lidingöloppet avgjordes. Flera skidåkare stod för starka insatser.

    by Maja Eriksson

    29.09.2024
  • Öppnar upp om tunga perioden: ”Jag har varit så sjukt less”

    by Maja Eriksson

    28.09.2024
  • Från reserv till VM-hjälte i Falun på två dagar

    by Kjell-Erik Kristiansen

    28.09.2024
  • Anmälan till Båstad-Mölle 2025 är öppen

    by admin

    27.09.2024
  • Alvar Myhlback: ”Skidåkning är i stort sett mitt liv”

    by Maja Eriksson

    25.09.2024